Het zijn hectische tijden voor iedereen. Ook Winterbar Moose deelt in de klappen en zal deze winter opgeborgen blijven.

Winterbar Moose mag dan wel een pop-up bar heten, maar eigenlijk is ze een initiatief van een professioneel bedrijf dat ruim 10 jaar actief is in de event sector en waarvan Jan Moons zaakvoerder is.

Sinds de corona-uitbraak in maart liggen echter alle activiteiten van het bedrijf stil. Zo gingen de 18 Vlaamse zomeredities van Apérotime niet door. Ook de Seven2one Afterwork parties en de freelance ondersteuning voor o.a. het foodtruckfestival HAP, vielen in het water.

Moosebar in Heist kan toch niet

“Heist is mijn thuishaven en het ‘goede leven’ hier ligt me nauw aan het hart. In tegenstelling tot de andere locaties waar we actief zijn, heb ik hier immers nog een extra persoonlijk engagement als schepen en toekomstig burgermeester.

Maar hoe graag ik het ook zou doen, als ondernemer moet ik dit niet alleen emotioneel maar ook commercieel-economisch afwegen. De bar vraagt immers een serieuze opbouw, waaraan we eigenlijk deze week zouden moeten beginnen. Gezien de onzekerheid of en hoe we zouden mogen openen, is het risico helaas te groot om er nog aan te beginnen”, zegt zaakvoerder, Jan Moons.

Moose bracht steeds extra uitstraling

Sinds de eerste openingsdag in 2015 werd er over gewaakt dat de Moosebar een laagdrempelige belevenis is waar iedereen welkom is.  Waar een lekker drankje, leuke muziek en een gezellige babbel centraal staan. Voor iedereen. Met iedereen.

Flosh van ’t Hoekske had liever gezien dat Moose ook dit jaar had kunnen opbouwen: “Vanaf de eerste editie werd er intensief samen gewerkt met de andere horeca. Allerlei initiatieven gaven de eindejaarsbeleving in Heist-op-den-Berg een vernieuwende en sterke uitstraling.

Zo waren er de gezamenlijk après-ski pleinfuiven, er was sneeuw op de berghelling, de reünies van Heistse legendarische deejays,… De kracht van samenwerking is immers ook de sleutel tot succes en een toverformule tegen verzuring.”